Ден 10: Талин – Вилнюс

Днес амбициозният план беше да пропътуваме от Талин (Естония) до Вилнюс (Литва).

Според Гугъл са около 8 часа каране. Мислех, че с почивките ще го направим за 10 часа, тоест ако тръгнем към 10:00 би трябвало да пристигнем към 20:00.

03.юли.2011 (неделя), 11:35, тръгване от хостела край Талин, Естония
километраж: 158 957
Имах около половин резервоар и не заредих нищо.

След около 50-ина км. сестра ми се сети, че си е забравила пръстена в хостела и се върнахме обратно.

03.юли.2011 (неделя), 13:30, тръгване от хостела край Талин за втори път
километраж: 159 053

В Латвия исках да изхарча последните си 6 лата и заредихме за тях в Лукоил бензин.

03.юли.2011 (неделя), 17:10, на Лукоил в Латвия
километраж: 159 327
вид бензин: 95
единична цена: 0.902 лата/литър
количество: 6.651
сума: 6 лата

Като минахме по околовръстното на Рига, то беше в ремонт и асфалтът беше изрязан. Минах през едни не много големи дупки и започна да вие лагер на някое от колелетата. Аз съм сменил 3 от 4-те лагера – двата задни и един преден, но не помня кой. Може да е забучал 4-тия несменен, но не изключвам възможността, разбира се, да е изтропал и някой от сменените супер качествени лагери, които са ми сменили в сервиза. Ако е така пак ще трябва да чупя нечии капачки на коленцата като се върна.

В Латвия ни изпра супер голям дъжд и в краката на навигатора пак прокапа вода. Това още не съм имал време да го търся откъде е и защо така тече.

Това беше твърде малко бензин, затова по-нататък спряхме на Статоил и заредих догоре.

Към Вилнюс имаше магистрала и там пилотирах със 130, въпреки изтропалия лагер. Все още се трае. Може пък и да реша да карам до България така, само ще си купя тапи за ушите.

Пристигнахме във Вилнюс вечерта.

SAM_0655
добре дошли във Вилнюс

Проверих маслото: наполовина между двете чертици на щеката. Хмм… явно е от постоянното каране на 4000 оборота. В България след основния ремонт от смяна до смяна почти не го бараше. Като го смених преди да тръгна ми дадоха малко хартисало в тубата, но аз, разбира се, не го взех. Че защо ми е, викам си, нали съм го сменил току-що и тя е ремонтирата, значи няма да го бута. Грънци! Няма кола, дето да не бута масло в обороти. Не че тука не мога да си купя, но на половината е между чертите, така че засега няма да доливам.

Вашият коментар